maandag 27 augustus 2012

Dag 292: Beans on toast

Bonen in tomatensaus op toast, Engelser kan het niet. Ik hoor u al op voorhand gruwelen, maar lees toch maar even door. Of kijk even naar de foto, en beslis dan of je verder wil lezen:
 
 
 
Ik heb recent bonen ontdekt. Niet dat ik niet wist dat bonen bestonden, maar ik ging ze mooi uit de weg. Tot ik eens dit recept tegenkwam. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt!
 
En toen dacht ik, laat ik eens witte bonen met een lekker verse tomatensaus proberen. Witte bonen hebben een consistentie die doet denken aan aardappelen, of met enige verbeelding, pasta. Voor mij een goed en vullend gerechtje voor de lunch.
 
Hoe begin je daar aan? Je maakt dus gewoon een lekker snel tomatensausje (liefst met tomaten in stukjes, niet volledig gemixte passata, het moet niet té sauzig zijn) met wat look en ajuin, en gooit daar die bonen bij. Bij mij zat er ook nog gele paprika bij, maar dat moet niet. Peterselie en basilicum erbij, en klaar.
 
Op naar een revival van de bonen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten