maandag 9 januari 2012

Dag 114: Ravioli met funghi porcini, kerstomaatjes en truffelolie




Ik ben zelf best wel fan van ravioli. Van de verse soort dan, de soort in blik kan me minder bekoren. Mijn anders toch wel culinaire echtgenoot is het daar niet zo mee eens, en ik maak vaak ravioli als ik eens alleen eet.

Snel en lekker: 5 minuutjes gekookt, en het heeft gesmaakt!

Zo ging dat in zijn werk:
  • Koop lekkere ravioli, en kook deze kort (ik nam die met eekhoorntjesbrood, maar er zijn steeds meer soorten beschikbaar: die met gegrilde groenten zijn bv. ook echt de moeite)
  • Kerstomaatjes halveren, en snel aanbakken met wat look en kruiden (ik nam peterselie)
  • Scheutje truffelolie erbij, en de ravioli terug toevoegen aan de pan
  • Eventueel wat kookvocht toevoegen
Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten