dinsdag 31 januari 2012

Dag 135: Pasta bolognaise...of zoiets?




Bolognaise, maar anders dan normaal.

Normaal maak ik een klassieke bolognaise. Met rundsgehakt, ui, wortel en selder, wat look, wijn en tomaat.

Deze keer ging het wat anders. Alhoewel, de tomatensaus maakte ik op dezelfde manier, maar ik heb ze voor een keertje gemixt. Ik had dat in een kookprogramma gezien, en toegegeven, zo lijkt het meer op een restaurant-bolognaise. Natuurlijk wel de tomatensaus mixen voor je het vlees erbij doet :). Nadeel is wel dat ik normaal mijn saus lang laat pruttelen, groentjes en vlees samen, en dat is dus minder het geval bij deze versie.

En er ging nog iets anders dan anders in. We hadden nog een sneetje hesp liggen, en omdat we geen weggooiers zijn, ontstond het plan dat mee te bakken met het vlees. In verschillende bolognaise gerechten voegen ze spek of pancetta of zoiets toe, dus waarom geen hesp? En het is echt lekker, het voegt een beetje een gerookt smaakje toe.

Dus aten we bolognaise, maar ook weer niet echt. Laten we het maar gewoon tomatensaus met gehakt en hesp noemen :). Misschien zal ik best toch een betere naam verzinnen ... want het smaakte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten