dinsdag 6 september 2011

Dag 2 - Pasta met prei, gerookte zalm en kamschelpvruchtjes

Ik hoor u al afkomen...wat zijn 'kamschelpvruchtjes'??

Maak u geen zorgen, ik heb ook op de zak moeten kijken voor de naam. Dat is dus blijkbaar de naam van wat ik dacht dat het kleine Sint-Jacobsvruchtjes waren.

Ik ga eerlijk zijn, dat zat hier gewoon nog in de diepvries. 

En in dit gerechtje moeten eigenlijk scampi's, maar dat zat blijkbaar dus niet meer in de diepvries. Dus het werd anders dan voorzien, maar niet minder lekker!

Beoordeel zelf maar:



Het is een simpel sausje met sjalot, veeeel prei, bouillon en room (ik gebruik light room, maar wees er maar zeker van dat echte room lekkerder is). (En deze keer zat er ook wat broccoli en courgette in, want dat zat nog in de koelkast, maar dat moet dus niet).

En helemaal op het einde: gerookte zalm toevoegen! En er kan vanalles bij in: gebakken scampi's, verse zalm, witte vis, Sint-Jacobsvruchtjes... doe maar eens zot!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten